Proiect ROSE- ProFILS

Meeting 1 

Meeting 2 

The ROSE Project

We invite all English and French freshmen to attend this year’s first Rose Project meeting Friday 23 October

MT:Proiect ROSE eng+fr 2020/2021

Code x2nerd1  orele 08.30

 The ROSE Project “Together for your success “Preventing dropping out of Uni – way to increase the educational system performances –
PRO FILS
Topics covered: Friday, October 23, 2020

Awareness campaign on the Risks associated with University dropout in first year –  lecturer Phd. Ruxandra ERBASU

 

The importance of the changes brought by the transition from School life to University life will be emphasized, the challenges and opportunities that may arise will be pointed out as well as how these changes can be proactively addressed to.

This lecture will present the benefits of the program in which students are included and will provide support and counselling for enrollment in activities of major interest to each of the participants.

 

Intervention Olivia IONOAIA, student of IVE – tutor, member of ASCB

 

Friday, October 30, 2020

– Lecture held by Mr. Alexandru UNGUR, Managing Director PERI Romania, former graduate of the Faculty of Engineering in Foreign Languages, about the link between University and the Labour Market.

 

 

Pentru mai multe informații:

Prezentare Rose 

ProFILS

Ce este coaching-ul?

 

How did the students receive us in 2019-2020?

   

  

  

Ion Mierluș – În cadrul activității remediale pentru studenții de la FILS anul I – Engleză, activitate programată care a avut ca scop prevenirea abandonului școlar am purtat discuții cu studenți atât în grup cât și individual, discuții care au avut ca scop idenificarea dificultăților pe care aceștia le întâmpină în învățarea, înțelegerea și în final promovarea examenelor la disciplinele predate de profesori din cadrul Departamentului de Matematică și Informatică. În cadrul acestei întâlniri, odata identificate problemele cu care se confrunta, studenții au fost asistați și îndrumați, le-au fost prezentate materiale auxiliare astfel încât aceștia să-și poată îndeplini sarcinile de învățare.